ערב טאקו ואמפנדס צמחוניים בגרסה ים תיכונית

מבצע החיסונים המוצלח החזיר לחיינו הנאות קולינאריות מקומיות כמו מסעדות, בתי קפה ודוכני אוכל אך טיסה לארגנטינה או מקסיקו עדיין מחוץ לתחום. אז איך בכל זאת נוכל לטעום קצת חו"ל? אמפנדות במילוי מקורי של פול, נבטי שום ועולש, וטאקו מקסיקני יזכירו לחיקך כמה מן המטעמים שמחכים לו מעבר לגבול

אמפנדות ממולאות פול, נבטי שום ועולש

מצרכים

בצק

500 גרם קמח

חצי כוס מים

חצי כף מלח

100 גרם חמאה

מילוי

חצי בצל

100 גר' נבטי שום

200 גר' פול

75 גר' עולש

100 גר' טופו

1 כפית מלח שחור

1 כפית פפריקה מתוקה

1 כפית כמון

חצי כפית כורכום

רבע כפית פלפל שחור

מלח

הוראות הכנה

בצק

מחממים את המים, החמאה והמלח בסיר על אש בינונית- נמוכה. כשהחמאה נמסה ומקבלים מרקם אחיד, מוציאים מהאש, מחכים שהבלילה תהיה פושרת (אחרת עשויים לכבל כוויות בעת הלישה). מוסיפים כל פעם מעט קמח לבלילה ולשים יחד עד לקבלת בצק אחיד. נותנים לבצק לנוח כחצי שעה. לאחר מיכן מחלקים לעיגולים, מרדדים וחותכים בעזרת שולי קערה קטנה לעיגולים שווים בגודלם.

מילוי

בסיר עם מים רותחים הרתיחו את הפול עד לריכוך. בינתיים קצצו לחתיכות קטנות את הבצל ונבטי השום, וטגנו אותם בשמן זית. הוסיפו את הטופו לתוך מחבת. לאחר מכן, הוסיפו את התבלינים, סננו את הפול, הוסיפו גם אותו למחבת יחד עם הטופו ובשלו את התערובת למשך מספר דקות.

לבסוף, הוסיפו את העולש, בחשו את התערובת עד לריכוך והסירו את המחבת מהכיריים.

טחנו גס את התערובת ומלאו בה בנדיבות את האמפנדות.

הכניסו את האמפנדות לתנור ואפו אותן בחום של 180ºC למשך 15-20 דקות.

טאקו

מצרכים

טורטייה מקמח תירס (4-5 לכל סועד)

400 גר' חזה עוף

300 גר' פולי שעועית אדומה (קפואה או מקופסת שימורים)

2 אבוקדו גדולים

1 קופסה עגבניות מרוסקות דק

1/2-2 בצלים אדומים

4 שיני שום קלופות

2 ליים

1/2 פלפל צ'ילי קצוץ

2 כפות סילאן

זר כוסברה טרייה

פפריקה מתוקה

כמון

 

הוראות הכנה

ראשית התחילו בתבשיל העוף: הקפיצו חצי בצל קצוץ דק על מחבת עם מעט שמן, חתכו את חזה העוף לנתחים דקים כאשר הבצל מזהיב הוסיפו למחבת וטבלו בפפריקה, מלח ופלפל הפכו את הנתחים עד לקבלת גוון זהוב משני הצדדים – והורידו מן האש.

תבשיל השעועית: שטפו את פולי השעועית בזהירות וסננו. טגנו חצי בצל בסיר עם שמן עד להזהבה, קצצו והוסיפו את ארבעת שיני השום, הצ'ילי ומערבבים עד לריכוך המרכיבים. מוסיפים את רוטב העגבניות, הסילאן, מלח, כמון ופפריקה לפי הטעם ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה וצמצום נוזלים חלקי. מוסיפים את השעועית ומבשלים עם מכסה סגור עם פתח צר להוצאת אדים במשך רבע שעה או עד שהשעועית רכה ונימוחה (ניתן להוסיף מים רותחים במידה והנוזלים התאדו לפני ריכוך מלא של השעועית).

כעת  להכנת הרכיבים הטריים; חתכו בצל שלם וקצצו וקלפו את האבוקדו. ניתן להגיש אותם פרוסים או כממרח גוואקמולי: טחונים יחד בתוספת מעט שמן, מלח, וליים.

את הטורטיות מחממים על מחבת משומנת במשך כדקה על כל צד.

הגישו את רכיבי הטאקו השונים לשולחן: תבשיל העוף, תבשיל השעועית, גווקמולי, כוסברה קצוצה ולהניח לסועדים להרכיב את המנה בעצמם.

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה