);

לבחור נכון: כיצד לבחור את האבוקדו המנצח

החורף כבר כאן וזה הזמן להכיר את פרי העונה המובחר: האבוקדו. הוא מגיע בשלל זנים, חיוני לבריאות ומוסיף צבע וטעם בכל ארוחה. בעזרת כמה טיפים בכתבה שלפניכם תוכלו לדעת איך לבחור נכון את האבוקדו המושלם

אבוקדו, הפרי הירוק והעסיסי שנותן טוויסט טעים ורענן לכל ארוחה, לכל סלט ואולי התוספת האהובה ביותר על חובבי הסושי, הוא הפרי היחיד המכיל שומן חוץ מזיתים ואגוזים. כדי להבין את חשיבותו של האבוקדו לבריאותנו חשוב לדעת קצת רקע על תכונותיו הסגוליות ועל הרכבו.
האבוקדו מכיל כ-20% שמנים בלתי רווים הבריאים עבורנו ובעלי תכונות המונעות כולסטרול גבוה, תהליכי חמצון ומחלות לב במיוחד חומצה לינולאית, המסייעת לגוף לייצר הורמונים חשובים.
מאחר ותכולת השמן בו גבוהה, הוא מכיל גם ויטמינים מסיסים בשמן, שעיקרי ביניהם הוא ויטמין E. זהו נוגד חמצון חשוב ביותר, שכמו תפקידו בטבע, להגן על רקמות הצמחים מפני נזקי חמצון, קרינה והרעלה, כך גם תפקידו בגופנו, בנוסף לתפקידיו האחרים.

האבוקדו מכיל את כל חומצות אמינו החיוניות, מה שהופכו לבעל חלבון מלא. יש לכך ערך רב לצמחונים, לטבעונים, לתינוקות, לילדים ולאנשים בתהליכי הבראה. הוא מכיל גם פחמימות – בעיקר סיבים תזונתיים שאינם מתעכלים, אך עוזרים לתהליך העיכול. האבוקדו עשיר מאוד באשלגן ודל בנתרן ובכל מתאים לבעלי נטייה למחלות לב, כולסטרול וטריגליצרידים. יש בו ברזל, סידן, מגנזיום וויטמין C.

תמיד מוסיף טוויסט מרענן. סושי עטוף באבוקדו, מתוך מאגר shutterstock

ועכשיו לסיבה שלשמה התכנסנו, כיצד לבחור את האבוקדו הנכון?
איך להגיע לדיוק המושלם שהאבוקדו לא קשה כאבן או רך מידי ומלכלך את הכול. תדעו אם תלכו לפי הפרמטרים הבאים:

עונה

בישראל נקטפים זני אבוקדו ונארזים החל מאוגוסט עד יולי. הזנים נבדלים ביניהם בטעם, במרקם, בגודל ובאחוזי השמן שבהם. הזנים הפופולריים, דוגמת האס, נקטפים בין נובמבר לאפריל וזו תקופת השיא של העונה. כדאי להכיר את הזנים השונים ולדעת מהי ההעדפה האישית שלכם ובהתאם לבחור אבוקדו.

פרי בעונה. אילוסטרציה

מראה

לרוב אין למראה השפעה על הטעם או על המרקם של פרי האבוקדו, שפשופים או כתמים קלים על פני הקליפה אינם פוגעים באיכות הפנימית של הפרי. אולם קורה שמכה חזקה במיוחד תשפיע על פנים הפרי ובמקום הפגוע עלול להתפתח ריקבון. רצוי לבחור אבוקדו ללא שריטות וצלקות עמוקות שמעידות הן על פגיעה של ברד או מכות חזקות.

קליפה שלמה ללא פגיעות תעניק אבוקדו בשל וטוב

מוצקות

רמת המוצקות של האבוקדו היא הפרמטר העיקרי המעיד על מוכנות הפרי למאכל.
אבוקדו בשל ומוכן לאכילה יהיה אבוקדו רך ונעים למגע , אך לא רך מאוד שעלול להיות בשל יתר על המידה. לכן, כשנעמוד מול ערימת האבוקדו אצל הירקן, או בסופרמרקט, רצוי לחשב את מועד אכילת האבוקדו ולבחור את רמת הקושי שלו בהתאם – לאכילה ב-24 השעות הקרובות נבחר אבוקדו רך ובשל לאכילה.
לאכילה בעוד מספר ימים נעדיף אבוקדו קשה שיתרכך בימים הקרובים אט אט. אם קונים אבוקדו קשה רצוי להפריד את הפירות ולשמור כל פרי במקום אחר כדי להבטיח הבשלה הדרגתית ולא של כל הפירות ביום אחד. אבוקדו רך יש לשמור במקרר אולם למספר ימים מוגבל. מומלץ לא להתאפק יותר מדי ולאכול עם קצת מלח ולימון – בכפית, על פרוסה או בסלט.

רך, אבל לא מידי. אבוקדו בארוחה, אילוסטרציה

בתיאבון!

 

המידע והטיפים מאת אודי גפני, יועץ מקצועי ב"אבוקדו גרנות", מובילת ענף האבוקדו בישראל

 

 

אודות הכותב/ת

תגובה אחת

  1. Pingback: Avocado健康又美味的各种吃法和料理食谱! – 純粹無聊

השאר תגובה