מחוף לחוף: ים של שמש

לכבוד בוא הקיץ כתבתנו יצאה לסקור ולאפיין את החופים הנפרדים בארץ, ולדווח על אטרקציות סמוכות.

 

לכבוד הקיץ, וכדי שכל אחת תוכל למצוא את עצמה שוב מול הגלים והחול, יצאנו לסקר את החופים הנפרדים של ארצנו, לבדוק מה נמצא סביבם ולאן כדאי לקפוץ אם כבר נמצאים באזור. מוכנות לקפוץ למים?

 לבד על הגב

מיקום: ראשון לציון

אם את ממרכז הארץ ומחפשת להמיר עוד יום עבודה שגרתי בזמן רגיעה לגוף ולנפש, קחי לעצמך כמה שעות, עם חברה או עם עצמך, ורדי לחוף הנפרד בראשון לציון. מדובר בחוף אידיאלי לבהייה אל עבר האופק עם אבטיח, שייק מרענן וספר טוב.

Waze החוף הנפרד ראשון לציון 

מה הלו"ז?

נשים: א, ג, ה

גברים: ב, ד, ו

שעות: 18:00-07:00

עניין של גישה: בחוף מקלחת שדה, שירותים, עמדת שטיפת רגליים וסככות צל על החוף. החניה בתשלום (חינם לתושבי העיר). נגיש לנכים. 

התוספת שתופסת: אם הגעת ברכב פרטי, דעי שסניף איקאה ראשון לציון נמצא במרחק של פחות מרבע שעה נסיעה. את יכולה לשלב שופינג מתוכנן מראש של כריות לספה, גלידה אמריקאית בשני שקלים ועוד מדף שככל הנראה לעולם לא תתקיני. 

 

מהחוף אל המרינה

מיקום: הרצליה

אם את מחפשת חוף אינטימי וקטן ונקלעת ליום עבודה באזור השרון – ארזי מגבת, קרם הגנה ומצב רוח טוב ותני קפיצה לחוף הנפרד בהרצליה, הוא לגמרי בשבילך. 

Waze: החוף הנפרד בהרצליה 

מה הלו"ז?

נשים: א, ג, ה

גברים: ב, ד, ו

שעות: 18:45-07:15

עניין של גישה: בחוף שירותים ומקלחות במבנה מסודר, וכן מקלחות שדה, ברזייה לשתייה וברז לשטיפת רגליים. ספות שיזוף ושמשיות להשכרה. החניה בתשלום. החוף אינו נגיש לנכים. חשוב לציין שישנם שלושה חופים מונגשים בהרצליה (לא נפרדים) עם מעלית עד לחוף, 40 חניות נכים, סימונים ללקויי ראייה ועוד. 

התוספת שתופסת: החוף נמצא 400 מטר דרומית למרינה הרצליה. אפשר לשלב את הבילוי בים יחד עם קפיצה לנמל, גלידה, שיטוט בין החנויות, ארוחת ערב במסעדה (במתחם מספר מסעדות כשרות) ואפילו שיט ביאכטה.

 

דרום כחול

מיקום: אשדוד

גרה רחוק מהים? התארגני מראש, אספי את הילדים מהקייטנות – והיידה לים! לא תתחרטי. החוף הבא מושלם לבילוי אחר הצהריים משפחתי עם הילדים.

 

Waze החוף הנפרד אשדוד

מה הלו"ז?

נשים: א, ג, ה 

גברים: ב, ד, ו 

שעות: 18:00-07:00

עניין של גישה: בחוף שירותים, מקלחות וסככות. החוף משתרע על פני שטח גדול, נותן תחושת מרחב וכולל מתקנים לילדים. החניה בתשלום. החוף נגיש ונוסף על כך פועל בו מיזם 'חופיקס' המופעל בעזרת בני נוער ומסובסד על ידי עיריית אשדוד. במסגרת המיזם ניתן לשכור פריטים כמו כיסא חוף, שמשייה ובריכת תינוקות במחיר מצחיק של שני שקלים לפריט. איפה הקאץ'? ההטבה לתושב אשדוד בלבד. תושבי חוץ ישלמו עשרה שקלים לפריט.

התוספת שתופסת: אפשר לשלב את הבילוי בים עם סיור בחוף המצודה באשדוד: מדובר בחוף שאינו מוכרז, אך בנויה למרגלותיו מצודה ארכיאולוגית עתיקה שעברה שיפוץ ויש בה עמדות מידע, תצפית ופעילויות כמו מופע אורקולי במהלך חודשי הקיץ. 

גן עדן לילדים

מיקום: חיפה

ההמלצה הבאה היא גן עדן לילדים – בילוי מושלם לפעוטות ולקטנטנים. שווה את מאמץ הנסיעה!

Waze החוף השקט חיפה 

מה הלו"ז?

נשים: א, ג, ה 

גברים: ב, ד, ו 

שעות: 18:00-08:00

עניין של גישה: בחוף שירותים ומקלחות ששופצו בשנה האחרונה, וסככות צל. שובר הגלים יוצר לזאטוטים ולכם מעין בריכת שחייה שקטה ללא גלים (ומכאן שמו של החוף). החניה בתשלום.

התוספת שתופסת: במרחק נסיעה מהחוף הנפרד שוכן חוף דדו־זמיר, שבו בריכת פעוטות מטופחת ונקייה המשקיפה לים – הכניסה חינם. אם יש לך קטנטנים ולא חשוב לך לטבול במים, זו יכולה להיות חוויה מרגיעה בלי התקפי לב של אמא ממוצעת בחוף ממוצע. 

 

 

יא חביבי

מיקום: תל אביב

אחד החופים החרושים על ידי תושבות המרכז, מירושלים ועד תל אביב, עוד משנות התשעים, הוא חוף שרתון (נורדאו) השוכן בעיר ללא הפסקה. החוף יספק לך אווירה צפופה אך שמחה, כיאה לאופי התל אביבי.

 

Waze: חוף נורדאו תל אביב (שרתון)

מה הלו"ז?

נשים: א, ג, ה 

גברים: ב, ד, ו 

שעות: 18:45-07:15

עניין של גישה: בחוף תמצאי שירותים, מלתחות, תאי שמירת חפצים, הצללה וקיוסק. חניה בתשלום בחניונים הסמוכים. מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית. החוף נגיש.

התוספת שתופסת: כדאי להגיע לים בימי שלישי או שישי, שבהם מתקיים יריד האומנים ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, מרחק נסיעה קצרה באוטובוס מהחוף. אחרי הרחצה בים תוכלו לשוטט בין דוכני אומנות המציעים שלל תכשיטים, כלים לבית, ציורים, ובעיקר המון השראה.

מרחבים של חופש

מיקום: אשקלון

אוהבת את החוף שלך נקי במיוחד, רחב ידיים וחדיש, ובלי כל עם ישראל על המחצלות שלידך? חוף הים באשקלון הוא לגמרי בשבילך. 

Waze: החוף הנפרד אשקלון

מה הלו"ז?

נשים: א, ג, ה 

גברים: ב, ד, ו 

שעות: 18:00-07:00

עניין של גישה: בחוף שירותים, מקלחות וסככות, מתקנים לילדים וחניה חינם. החוף משתרע על פני שטח גדול ונותן תחושת מרחב ואוורור. החוף אינו נגיש, אך בכל סוכת הצלה ישנה עגלה לשימוש עד קו המים (נדרש מלווה). בעיר שני חופים מונגשים (לא נפרדים) עם שבילים עד לקו המים. כדאי לדעת: בחופי אשקלון פועלת תוכנית 'חוף נקי' שמטרתה להקטין את מפגע הפסולת הימית ולהביא לניקיון החופים לאורך כל השנה. 

התוספת שתופסת: בחוף מתקני כושר, ואפשר לשלב שיעור פילאטיס ספונטני. כמו כן אפשר לקפוץ לגן הלאומי אשקלון, המספר את סיפורה של העיר דרך שמורת טבע, כרי דשא, שולחנות פיקניק ומתחם לינת לילה הפועל מחודש יולי. 

 

 

בירת השרון

מיקום: נתניה

האווירה הנתנייתית היא חוויה אחרת. הטיילת הגבוהה מאפשרת מבט־על רחב על החוף ומשמשת מקום מפלט מושלם מהשגרה.

 

Waze: חוף קריית צאנז נתניה

מה הלו"ז?

נשים: א, ג, ה 

גברים: ב, ד, ו 

שעות: 08:30 עד חצי שעה לפני שקיעה

עניין של גישה: החוף אינו נגיש – הגישה דרך מדרגות תלולות בלבד. במקום מקלחות, שירותים וקיוסק כשר למהדרין. אין חניה מוסדרת בחוף, אך אוטובוסים רבים מגיעים אליו. 

התוספת שתופסת: בנתניה יש כמה טיילות לאורך החוף, תוכלו להמשיך אליהן אחרי שתפסתם שמש בחוף וליהנות מטיול בטבע, מצוקים ומתקנים. אם באת עם קטנטנים והם עדיין לא התעייפו, אפשר לקפוץ (תרתי משמע) לספלינטר – אתגר הנינג'ה המקומי.

 

 

נפרד אבל שווה

יצאתם לחופשה משפחתית? רוצים לבלות כולכם (גברים ונשים כאחד) בים בדיוק באותן השעות, בלי פיצולים וחישובים? ארבעה חופים נפרדים בארץ כוללים מתחמים שונים לגברים ולנשים, ופתוחים לאורך כל ימי השבוע לשני המינים.

 

מיקום: אילת

Waze: חוף דגל כחול אילת 

מה הלו"ז?

א-ו, 17:00-09:00

עניין של גישה: בחוף קיימים שירותים, מקלחות חוף, ברזיות, סככות ומדשאה. גדר ארוכה מפרידה בין הגברים לנשים והיא ממשיכה עמוק אל תוך המים כדי ליצור הפרדה מוחלטת. חניה בחניונים הסמוכים.

התוספת שתופסת: אין ספק ששחייה בים האדום תספק לכם חוויה של צפייה בדגה מרהיבה. חוץ מבקבוק מים ושמשייה, הצטיידו בשנורקל מקומי ומשקפת ותקבלו חוויה שונה מהרגיל.

 

מיקום: ים המלח

Waze: החוף הנפרד ים המלח (עין בוקק) 

מה הלו"ז?

א-ו, 18:00-07:00

עניין של גישה: בחוף שירותים, מלתחות, יריעות צל, כיסאות, ברזיית מים מתוקים ומקלחות חוץ. החוף נגיש. החניה בתשלום.

התוספת שתופסת: ההרכב המלוח של המים יגרום לך לצוף בשלווה וליהנות מהמינרלים הייחודים של בוץ ים המלח. מומלץ להתמרח היטב ולהצטלם. תוכלו גם לשלב טיול טרקטורונים באזור או קפיצה לפנינת הטבע היפהפייה בנחל בוקק הסמוך.

מיקום: טבריה

Waze: החוף הנפרד טבריה 

מה הלו"ז?

א-ו, 17:00-09:00 (יציאה מהמים בשעה 16:30)

עניין של גישה: בחוף יש שירותים, מלתחות, הצללה ומזנון. אפשר לשכור שולחנות וכיסאות במקום. שימו לב: הגישה לחוף היא דרך סלעים. 

התוספת שתופסת: החוף נמצא בסמוך לציון קברו של רבי מאיר בעל הנס, אפשר לעצור שם ולהתפלל להמשך חופשה חלומית. למי שמחפשת אטרקציה משפחתית נמליץ על פארק המים "אקווה כיף", פארק צף (כן כן, קראתן נכון) הממוקם בתוך מי הכנרת, בסמוך לחוף הנפרד, ופועל גם בשעות נפרדות.

 

מיקום: כנרת

Waze: חוף כינר

מה הלו"ז? א-ו 17:00-09:00

עניין של גישה: החוף שקט וחל איסור מוחלט להשמיע מוזיקה, הכניסה להולכי רגל חינם והחניה בתשלום. החוף נגיש חלקית עם חניות נכים, שירותים ומקלחות נגישים וכיסא גלגלים לשימוש המבקרים. הכניסה לכל חניוני חופי הכנרת ללא תשלום לנכים הרשומים במאגר משרד התחבורה.

התוספת שתופסת: אם אתם כבר מגיעים לחוף כינר מתבקש גם לארוז אוהל ופק"ל קפה ולהתמקם במתחם הקמפינג בחוף. שם תוכלו ליהנות משמשיות, הצללה, שירותים ומלתחות ובעיקר מהכינרת היפה שלנו.

מתוך גיליון תמוז תשפ"ג. להמשך הכתבה ועוד תוכן ערכי ואיכותי הצטרפי למגזין פנימה. לחצי כאן

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה